• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Шкільна бібліотека


План роботи шкільної бібліотеки
Стрітівської ЗОШ І-ІІ ступенів на 2017-2018 н.р.

І. Завдання та функції шкільної бібліотеки

Функції Завдання шкільної бібліотеки
Освітні Соціальні Формування високоморальної особистості, мобільної у своєму розвитку, яка добре знає та розуміє, що робить, куди і навіщо йде.
Інтелектуальні Сприяння вихованню гармонійної, морально досконалої особистості, свідомої свого громадянського обов`язку , відкритої до інтелектуального, духовного і творчого розвитку
Самоосвітні · Усебічне сприяння підвищенню фахової майстерності педагогів; · Педагогізація батьківської громади; · Формування в школярів практичних умінь і навичок аналітико-синтетичної роботи з книгою.
Культурологічна Поглиблення знань читачів-школярів з історії культури, культурного розвитку українського народу, нації, людства, вміння розуміти історію та культуру.
Виховна · Виховання свідомого, вдумливого, грамотного читача з високим рівнем бібліографічної культури; · Сприяння патріотичному, моральному, трудовому, екологічному, фізичному вихованню учнівської молоді.
Інформаційна · Інформаційне забезпечення всіх аспектів навчально-виховного процесу освітнього закладу в засвоєнні програмних і факультативних знань, самоосвіти школярів; · Виховання інформаційної культури школярів, постійного їхнього прагнення до пошуку інформації, свідомого, осмисленого добору інформаційних джерел, формування навичок систематизації та особистісної оцінки інформації; · Навчання школярів користування бібліотеками всіх типів · Створення комфортного бібліотечного середовища; · Реформування бібліотеками в таку, яка б включала як традиційні та сучасні носії інформації, так і мультимедійні технології тощо.

ІІ .Робота із користувачами з формування й задоволення їхніх читацьких потреб.

№ п/п Зміст роботи Термін виконання Хто виконує Інформація про виконання
1 Повідомлення про розпорядок роботи бібліотеки 03.09 Бібліотекар
2 Перереєстрація користувачів бібліотеки 03.09-10.09 Бібліотекар
3 Запис користувачів За потребою Бібліотекар
4 Бесіди про правила користування бібліотекою Вересень Бібліотекар
5 Робота з ліквідації заборгованості користувачами Вересень Бібліотекар

ІІІ. Індивідуальна робота з читачами.

1 Вивчення читацьких інтересів: -Анкетування. - проведення соціологічних опитувань. - Аналіз читання 1 раз у квартал 1 раз у семестр Щомісяця Бібліотекар Актив бібліотеки Класні керівники
2 Робота з невстигаючими учнями, а також з учнями, схильними до правопорушень. Виділити цю групу. Протягом року Бібліотекар
3 Скласти рекомендаційні списки літератури для позакласного читання. Вересень-жовтень Бібліотекар
4 Складання індивідуальних списків літератури для учнів Протягом року Бібліотекар

IV. Взаємодія шкільної бібліотеки з педагогічним колективом.

1 Проводити огляд нових надходжень. При надходженні літератури Бібліотекар
2 Поновити предметні таблички для вчителів. Вересень Бібліотекар
3 Допомагати в підборі документів для підготовки педрад, засідань МО тощо. Протягом року Бібліотекар
4 Підбір літератури задля проведення предметних тижнів й інших загально шкільних і класних закладів. Протягом року Бібліотекар
5. Виступ на батьківських зборах «Формування бережливого ставлення до книги». Протягом року Актив бібліотеки

V. Масові заходи щодо популяризації літератури.

1 Всеукраїнська акція «Живи, книго!» Протягом року Бібліотекар
2 Цикл бесід «Книга- твій друг і порадник». Щомісяця Бібліотекар
3 Посвята в читачі. Тиждень шкільного підручника. Травень Листопад Бібліотекар Актив бібліотеки
4 Тиждень «Шевченківські дні» Березень Бібліотекар Актив бібліотеки
5 6 Тиждень «Нам без книг ніяк не можна» «Парад українських словників». «Бібліографія. Анотація.» Година спілкування «Зимові звичаї та обряди» Вересень Жовтень Листопад Грудень Бібліотекар Актив бібліотеки Учні школи
7 Зустріч в бібліотеці «Книга вчить, як на світі жить!» Вересень Бібліотекар Актив бібліотеки
8 Читацька конференція «Роль книги – в житті людини» Квітень Бібліотекар Актив бібліотеки
9 Урок -пошук «Здоров`я – головний життєвий скарб»

VІ. Робота з пропаганди бібліотечно-бібліогафічних знань.

Довідково-бібліографічна робота.

1 Поновити постійно діючу виставку «Бібліографія- ключ до знань». Вересень Бібліотекар
2 Бібліотечні уроки з учнями 1-9 класів. 1 раз на місяць Бібліотекар
3 Випуск інформаційних бюлетенів. 1 раз у квартал Бібліотекар

VІІ. Робота з батьками по керівництву читанням дітей.

1 Оформити тематичну поличку «Книга в сім`ї» Вересень Бібліотекар
2 Виступ на батьківських зборах: - Про залучення дітей до систематичного читання у родині; - Інформація про користування бібліотекою їхніми дітьми. І семестр ІІ семестр Бібліотекар Бібліотекар
3 Бесіди з батьками про акцію «Подаруй бібліотеці книгу»

VІІІ. Робота з бібліотечним фондом.

1 Облік бібліотечного фонду. Протягом року Бібліотекар
2 Інвентаризація Травень Бібліотекар
3 Прийом і видача підручників Вересень, травень Бібліотекар, Класні керівники
4 Проведення рейдів з перевірки стану підручників 1 раз у квартал Актив бібліотеки
5 Замовлення на підручники 2 семестр Бібліотекар

ІX. Упровадження нових інформаційних технологій.

1 Планування процесів комп`теризації бібліотеки Протягом року Бібліотекар
2 Поповнення відеотеки Протягом року Бібліотекар

Х. Підвищення кваліфікації.

1 Самоосвіта Протягом року Бібліотекар
2 Використання досвіду кращих шкільних бібліотекарів Протягом року Бібліотекар
3 Відвідування семінарів Протягом року Бібліотекар
4 Освоєння нових бібліотечних технологій Протягом року Бібліотекар



Пам'ятка для учня


Як берегти книгу

1. Не можна брати книгу брудними руками. Коли сідаєте читати, погляньте на свої руки, чи чисті вони? Подивіться на стіл - чистий він, сухий? 2. Дехто перед тим, як перегорнути сторінку, обов'язково лизне палець. Робити так не слід, бо від цього псуються сторінки, забруднюються аркуші. Брати в руки книгу неприємно і небезпечно. Отож, потрібно думати не лише про здоров'я книги, але й про своє власне. 3. Перегортати сторінки можна лише за верхній куточок. Якщо перегортати за нижній, то швидко зітруться цифри, які позначають номери сторінок. 4. Класти в книгу олівець чи ручку теж не треба. Від цього псується обкладинка. Краще користуватися закладкою. 5. Носити книги бажано в папці. 6. Дехто з вас читає книгу під час їди. Оце вже зовсім неприпустимо. Обов'язково залишити пляму, зіпсуєте книгу.

Запам'ятайте, будь ласка:

1. Сидіти потрібно лише прямо, не горбитися, бо виростите сутулими. Це негарно і погано для здоров'я. Лежачи теж не читайте, бо від цього псується зір.

2. Книга повинна бути добре освітленою. Потрібно, щоб світло падало зверху або з лівої сторони. При слабкому освітленні ваші очі швидко втомлюються. Не забувайте, що їм потрібно давати перепочити.

3. Дуже важливо тримати книгу на відстані не менше 30см від очей. Варто відміряти лінійкою 30см і запам'ятати цю відстань. Якщо ви будете стежити за цим, згодом це стане звичкою. Дотримуючись цих простих правил, ви значно продовжите життя вашому найкращому другові - книзі, і зовсім не нашкодите своєму здоров'я


Як продовжити життя книжки



Якщо книжка потрапила у воду

Швидше поставте мокру книгу у сухому, теплому приміщенні, що добре провітрюється. Склеєні аркуші, перш ніж розгорнути їх, обережно перегинайте то в один, то в другий бік. Якщо вони не розклеюються, потримайте над парою. Вологі аркуші перекладіть фільтрувальним або цигарковим папером і наступного дня праскою доведіть їх до повного висихання.



Ледеринову обкладинку книжки можна протерти вологим ватним тампоном, змоченим у розчині прального порошку. Коленкорову обкладинку протирають чорнильною гумкою. Паперову обкладинку не слід чіпати. Вона боїться чищення. Краще її обклеїти новою гарною обгорткою.

Якщо забруднилися сторінки

Сліди від пальців чи олівця витирають м'якою гумкою. Чорнильні плями найкраще виводити лимонною кислотою. Якщо плями не зникають, то застосовують щавлеву кислоту, розбавлену одеколоном: одна частина кислоти на чотири одеколону.

Сторінки зім'ялися

Зім'яту сторінку книжки кладуть між чистими аркушами і прогладжують сторінки, інакше вони стануть ламкими.

Сторінки порвалися

Надірвану сторінку підклеюють так: намазану клеєм смужку цигаркового паперу кладуть під надрив, загинають по краю книжкової сторінки, наклеюють на сторінку. Пошарпаний край сторінки обклеюють папером схожого кольору.

Тексти диктантів про значення книги для людини

1.Диктант для учнів 7 класу

Олена Могилянська

ДОБРИЙ ДРУГ

Був у Сашка друг. Добрий, мудрий і веселий. Вінрозповідав Сашкові цікаві історії, веселив його. Але більше навчав розуму.

Не можна сказати, що Сашко не любив свого друга. Але любив він його якось дивно... Ось послухайте.

Сашко майже не розлучався з другом. Частіше завсе він носив його на собі, під поясом. Другові було не зовсім зручно, але він не нарікав.

Одного разу Сашко майстрував літак, а мама попросила накрити каструлю кришкою. Не знайшовшикришки, він доручив цю справу своєму другові. Правду кажучи, друг трошки обпікся. В нього якось дивно викривився бік, але з дорученням він впорався.

Подарували Сашкові щеня. Мама не дозволила тримати його в кімнаті. Довелося хлопчику робити з ящика будинок для щеняти. І знов друг виручив Сашка.
Ввечері він закрив собою вихід з собачого будиночка. Так цілу ніч друг і оберігав

Тузика. Йому дуже дісталось від собачих кігтів. Але він стійко витримав до ранку, поки не прийшов Сашко.

На футболі, коли довелось разом із Сашком залізти на дерево, щоб краще побачити гру, друг без жодного слова ліг на колючі гілки. Але ж Сашко міг влаштуватися зручно. Та стало дуже прикро, коли задоволений болільник спустився на землю, залишивши другі дереві. Навіть птахи лякались, не розуміючи, що за дивина з'явилась там. Довго вітер тріпав Сашкового друга. Потім зірвав і розвіяв по білу світу і його доброту, і мудрість, і веселість.

Хто ж був цим другом? Ви не здогадались?

Важко повірити, що це була книга.

Завдання: Вислови своє ставлення до книги.

2. Диктант для учнів 5 класу

РОЗУМНІ І ВІРНІ ДРУЗІ

Людина, яка любить і вміє читати, - щаслива людина. Круг неї завжди багато-багато розумних, добрих і вірних друзів. Друзі ці – книги.

Книги зустрічають нас в ранньому дитинстві і ведуть усе життя.

Величезний світ – принадний і розмаїтий – рине до нас у кімнату зі сторінок улюблених книг. Книга – машина часу, створена людиною. Завдяки їй ми розсуваємо межі теперішнього та перелітаємо в минуле та майбутнє. Книга – справжній маг. Читаючи, ми уявляємо себе чарівниками . Скільки дивовижних таємниць відкривається нам завдяки книгам! Скільки безцінних скарбів трапляється на шляху читачів! А скільки незабутніх зустрічей із літературними героями !

Читайте ! Хай не буде у вас жодного дня, щоб ви не прочитали бодай однієї сторінки з нової книги.

Кiлькiсть переглядiв: 46