• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Сторінка для учнів

ПАМ"ЯТКА ДЛЯ УЧНІВ

УВАГА! Сьогодні терористичні акти здійснюються з використанням вибухових пристроїв і предметів, часто замаскованих під авторучки, мобільні телефони, гаманці, міні-магнітофони, дитячі іграшки, поміщених у звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і залишених у багатолюдних місцях. Поводження з вибухонебезпечними предметами вимагає граничної уваги і обережності. Знайти «небезпечну іграшку» можна практично скрізь: в лісі, в старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі і навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобні вибухівки, що можуть з’явитися на вулицях міст і селищ визначити набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами досить актуальним.

Рекомендуємо вчителям, вихователям і батькам обов’язково проводити з дітьми бесіди щодо поводження з невідомими предметами і механізмами.

Наша мета - допомогти реально оцінити ступінь небезпеки знахідки і результати некоректного з нею поводження, а також дати деякі поради щодо дій при знаходженні вибухових пристроїв.

Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, які здатні за певних умов (або при дії на них) вибухати.

До вибухонебезпечних предметів відносяться:

• вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що само розповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для поразки живої сили супротивника. До боєприпасів відносяться:

- бойові частки ракет;

- авіаційні бомби;

- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);

- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);

- ручні гранати;

- стрілецькі боєприпаси (патрони до пістолетів, карабінів, автоматів тощо).

• піротехнічні засоби:

- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);

- вибухові пакети;

- петарди.

• ракети (освітлювальні, сигнальні);

- гранати;

- димові шашки.

• саморобні вибухові пристрої - це пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:

- саморобні міни-пастки;

- міни сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

Як правило, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі люди негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки в установленому порядку. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх на страшні експерименти. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, в школу. Тому так важливо пояснити наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристроюЗАБОРОНЕНО:

- наближатися до предмету;

- пересувати його або брати в руки;

- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;

- розпалювати поряд багаття або кидати в нього предмет;

- приносити предмет до дому, у табір, школу.

Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!

Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:

1. Ретельно вибирайте місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни.

2. Перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірте грунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або лопатою обережно зніміть верхній шар ґрунту, перекопайте землю на глибину 40-50 см).

3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно. Там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї»або такі, що не вибухнули.

4.У жодному випадку не підходьте до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.

Практично всі вибухові речовини отруйні, чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності!

Пам'ятайте! Розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.

Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже кожного дня ми чуємо про здійснення терористичних актів у яких гинуть люди. Більшість цих актів проходить з використанням вибухових пристроїв. І це, як правило, саморобні, нестандартні пристрої, які складно відшукати, знешкодити або ліквідувати. Злочинці, як правило, поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакети і потім, ніби випадково, залишають в багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, дійсно забутої розсіяним пасажиром в трамваї, тролейбусі або автобусі. Часто такі міни – пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування таких мін у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

От чому вимагають особливої уваги бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі або мітингу.

Люди часто гублять свої речі і, на щастя, не кожна з них несе небезпеку, але є кілька ознак, що дозволяють запідозрити вибуховий пристрій. Слід звертати увагу на:

- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якого не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль здається безхазяйним;

- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;

- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;

- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);

- наявність розтяжки дротів, або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

Якщо знайдений предмет не повинен, як Вам здається, знаходитися «в цьому місці і в цей час», не залишайте цей факт без уваги.

Якщо ви знайшли забуту річ в громадському транспорті, опитайте людей, що знаходяться поряд. Постарайтеся встановити, чия вона або хто міг її залишити. Якщо господар не встановлений, негайно повідомте про знахідку водія (кондуктора).

У разі знаходження підозрілого предмету в під'їзді свого будинку, опитайте сусідів, можливо, він належить їм. При неможливості встановлення власника — негайно повідомте про знахідку у ваше відділення міліції.

Якщо ви знайшли підозрілий предмет в установі, негайно повідомте про знахідку адміністрацію.

При знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомте чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту.

2. Не підходьте до предмету, не торкайтеся і не пересувайте його, не допускайте до знахідки інших людей.

3. Припиніть всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.

4. Не користуйтеся засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).

5. Дочекайтеся прибуття фахівців, вкажіть місце знахідки та повідомте час її виявлення.

Пам’ятайте! Одна з основних причин нещасних випадків з вибуховими пристроями – грубе порушення елементарних правил безпеки.

У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій і Вас евакуюють:

- одягніть одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві, це може захистити від осколків скла;

- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;

- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся "зрізати" шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування.

- тримайтеся подалі від ліній енергопостачання, що впали.

Якщо Ваш будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:

- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;

- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;

- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;

- перевірте, як йдуть справи у сусідів - їм може знадобитися допомога.

Якщо Ви опинилися поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб подивитись або допомогти рятівникам. Найкраще, що Ви можете зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють бомби парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі і представники силових структур, і, при повторному вибуху, жертв буде набагато більше.

Ще раз нагадуємо:

- не робіть самостійно ніяких дій із знахідками або підозрілими предметами, які можуть виявитися вибуховими пристроями — це може привести до їх вибуху, численних жертв і руйнувань!

Звертаємо увагу

- якщо ви помітили річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця, не можна торкатися до знахідки.

- не користуйтеся мобільним та радіо зв’язком поблизу підозрілої знахідки.

Для листів з пластиковою міною характерна незвичайна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і написи типу: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Правила внутрішнього розпорядку для учнів
Стрітівської ЗОШ І-ІІ ступенів

Правила поведінки учнів у школі базуються на законах України, Постановах МОН України та органів місцевого самоврядування, статуті школи.
1. Учні присутні у школі за 20 хв. до початку занять; у понеділок - за 25 хв.
2. Присутність учнів на лінійці щопонеділка о 8.10, під час щоденної фізкультурної розминки о 8.10 обов'язкова.
3. Для учнів 1-9-х класів введено шкільну чорного кольору.
4. Для занять на уроці фізичної культури учням необхідно мати спортивний одяг та спортивне взуття, на уроці трудового навчання - відповідний робочий одяг (халат, косинку, фартух тощо).
5. Учням забороняється приносити до навчального закладу предмети, які не мають відношення до навчально-виховного процесу.
6. На уроці учень повинен мати необхідні підручники, зошити, щоденник (2-9-ті класи), навчальне приладдя, виконувати вимоги вчителя.
7. Всі учні зобов'язані берегти шкільне майно.
8. Забороняється виносити шкільне майно з кабінету без дозволу вчителя.
9. Під час навчальних занять забороняється користуватися мобільними телефонами.
10. Не дозволяється виходити з кабінету під час занять без дозволу вчителя.
11. Учням заборонено самовільно залишати приміщення школи до закінчення навчальних занять.
12. У разі погіршення стану здоров'я, виникнення непередбачених обставин учень може залишити навчальний заклад лише з відома класного керівника та у супроводі батьків (осіб, які їх замінюють).
13. У разі пропуску навчальних занять учню необхідно подати класному керівнику довідку від лікаря чи заяву від батьків із зазначенням причини пропуску.
14. Суворо забороняється тютюнопаління в школі та на її території.
15. Під час перерв учням забороняється бігати сходами, штовхати одне одного, створювати конфліктні ситуації, використовувати непристойні вирази і жести.
16. Учень, який став очевидцем (учасником) нещасного випадку, конфліктної чи надзвичайної ситуації, повинен негайно сповістити про це вчителя, класного керівника.
17. Забороняється приносити до школи та на її територію вибухові або вогненебезпечні предмети і речовини, спиртні напої, наркотичні речовини, холодну, газову, пневматичну та вогнепальну зброю.
18. Учні 7-9-х класів чергують по школі відповідно до графіка, затвердженого директором навчального закладу.
19. Після закінчення занять та позаурочних заходів учні не мають права знаходитись у приміщенні школи без нагляду педагогічних працівників.
20. Дані правила внутрішнього розпорядку є обов'язковими для виконання всіма учнями школи.

У випадку порушення правил для учнів можуть бути вжиті такі стягнення:

- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- винесення догани з занесенням її в особову справу учня;
- виклик учня самого, або з батьками на педагогічну раду;
- відшкодування завданої учнем матеріальної шкоди його батьками.

І Н С Т Р У К Ц І Я

для чергового учня по класу

1. Черговий учень по класу зобов’язаний приходити до школи за 15 хвилин до початку занять.

2. У класі необхідно провітрити приміщення, перевірити наявність крейди, вимити ганчірку для дошки.

3. Допомогти вчителю підготувати (роздати, розвісити….) необхідну наочність та роздатковий матеріал: карти, схеми, таблиці, атласи, ілюстрації, картки…

4. Після кожного уроку повинен витерти дошку, вимити ганчірку, підібрати папір, провітрити приміщення, провести учнів на перерву, перевірити підготовку робочих місць до наступного уроку.

5. Черговий учень відповідає за санітарний стан приміщення та частини шкільного коридору перед класом.

6. Після занять черговий учень проводить вологе прибирання приміщення:

· прибирає папір та інше сміття;

· підмітає пил вологим віником та акуратно виносить сміття до урни;

· витирає пил;/Files/images/uchen/0002-001-TSeli-uroka.jpg

· миє підлогу ( учні 7-11 класів);

· поливає квіти (2 рази на тиждень або по мірі потреби).

7. Черговими повинні бути 2-4 учні щоденно, графік чергування встановлює кожен клас самостійно.

Кiлькiсть переглядiв: 64